KÓŁKO EKPERYMENTALNE

 

 

 

KÓŁKO TANECZNE

 

Zajęcia taneczne w  naszej szkole działają od  początku jej powstania.

Na początku były to kółka taneczne, które bardzo szybko przekształciły się w  zespoły taneczne. Zepoły swoje umiejętności prezentują również na impezach/uroczystościach, na które są zapraszane.

Oprócz zespołów działają w  szkole koła taneczne w których tańczą również chłopcy. Na zajęciach tanecznych dzieci mogą się rozwijać na kilku płaszczyznach jednocześnie. Poznają podstawy różnych rodzajów tańca  nowoczesnego, towarzyskiego, hip-hopu…

Na stretchingu poprawiają gibkość ciała, a ćwiczenia ogólnorozwojowe pozwalają  poprawić kondycję, koordynację ruchową czy równowagę.

Rozwijają słuch muzyczny, wyobraźnię, odwagę, pamięć wzrokową i słuchową,

 

 

KÓŁKO SZACHOWE (kl. I-III)

 

W tym roku szkolnym w naszej szkole rozpoczęło swoją działalność koło kulinarne Akademia Kucharza dla klas III-IV. Głównym jego założeniem jest rozwijanie zainteresowań uczniów sztuką kulinarną, przygotowaniem potraw i ich wyeksponowaniem. W czasie zajęć poruszane są tematy związane z BHP w pracowni, wartościami odżywczymi warzyw i owoców, znaczeniem mleka i jego przetworów, produktów mącznych i mięsnych. W czasie dwugodzinnych zajęć uczniowie poprzez zabawę dowiadują się wielu ciekawych rzeczy i zdobywają umiejętności praktyczne. Dzięki tym zajęciom dzieci uczą się współpracy i współdziałania. Największą satysfakcją są dla nich: efekt końcowy przygotowywania dań oraz ich degustacja.

KÓŁKO SPORTOWE

 

 

 

KÓŁKO JĘZYKA ANGIELSKIEGO

 

 

 

KÓŁKO  ZABAW  LOGICZNYCH

 

 

 

KÓŁKO  MALARSKIE

 

 

 

KÓŁKO PROGRAMOWANIA

 

Robotyka jest nauką przyszłości. Rozwija się w szybkim tempie i zyskuje coraz większą popularność. Jeśli jest wykorzystana umiejętnie, rozsądnie może przynieść wiele korzyści młodemu człowiekowi. Nasze pociechy bawią się świetnie programowaniem, ale także zdobywają cenną wiedzę. Zabawka, którą się zajmują,  początkowo nie ma żadnych zdolności, nie potrafi zupełnie niczego wykonać, to dziecko poprzez zabawę z użyciem aplikacji na telefonie lub tablecie (z którą jest połączony robot)  sprawia, że robot uczy się nowych rzeczy. Zaczyna reagować na bodźce, poruszać się, wchodzić w interakcje. Tak więc zajęcia programowania z wykorzystaniem robotów edukacyjnych dają uczniom wiedzę na miarę naszych czasów, ale także rozwijają  wiele umiejętności niezbędnych w naszej cybernetycznej rzeczywistości.

 

 

 

KÓŁKO MATEMATYCZNE

 

„Matematyka jest to królowa wszystkich nauk, jej ulubieńcem jest prawda, a prostość i oczywistość jej strojem.”  Jan Śniadecki

Dzięki dodatkowym godzinom matematyki w naszej szkole, uczniowie poznają użyteczność tej dziedziny nauki, wykorzystują w codziennym życiu pojęcia i umiejętności matematyczne. Szczególną uwagę przywiązujemy do sprawnego posługiwania się przez uczniów różnego typu jednostkami, z którymi spotykają się na co dzień. Pokazujemy, że matematyka jest wokół nas np. w sklepie podczas obniżek o dany procent, czy na mapie podczas planowania podróży nad morze czy podczas remontu pokoju. Uczniowie poznają układ współrzędnych, uczą się wybranych konstrukcji geometrycznych, sprawnie posługują się procentami i skalą. Matematyka w naszej szkole to nie tylko rachunki, ale przede wszystkim umiejętność myślenia, analizowania, precyzyjnego formułowania myśli i wyciągania wniosków.

Zwiększona liczba godzin pozwala nam na dostosowanie omawianych treści do potrzeb uczniów, a także lepsze przygotowanie do egzaminu zewnętrznego.

 

 

 

ZAJĘCIA WOKALNE

 

Dzieci zainteresowane rozwijaniem swojego głosu, wzbogacaniem swojego repertuaru muzycznego, przebywaniem ze swoimi rówieśnikami i wspólną pracą nad utworami, będą mogły skorzystać z bogatej oferty, proponowanej w ramach tego koła.

 

KÓŁKA ZAINTERESOWAŃ

 

ZAJĘCIA TEATRALNE

 

Sztuka odgrywa ważną rolę w życiu każdego człowieka . Na kółku teatralnym uczniowie uczą się prawidłowej wymowy, ruchów, gestów, dowiadują się wielu ciekawych rzeczy na temat aktorstwa, genezy teatru, poznają podstawowe pojęcia związane z teatrem, doskonalą umiejętność czytania z podziałem na role, doskonalą pamięć potrzebną do opanowania tekstów w przygotowywanych przedstawieniach, uczą się współpracy w zespole, a także przełamują swoją nieśmiałość przed publicznymi wystąpieniami. Uczniowie samodzielnie projektują i wykonują scenografię strojów i rekwizytów, które są wykorzystywane w przedstawieniach teatralnych.

KÓŁKO ARTYSTYCZNE

(kl. I-III)

 

Chcąc wyjść naprzeciw potrzebom uczniów, którzy wykazują zainteresowanie pracami rękodzielniczymi, utworzyliśmy na terenie naszej szkoły zajęcia  artystyczne. Dzieci w wieku szkolnym powinny wykonywać różnego rodzaju prace manualne, które w znacznym stopniu przyczyniają się do ich rozwoju. Rozwiną myślenie twórcze, wyobraźnię przestrzenną, spostrzegawczość, ułatwią zapamiętywanie, nauczą estetyki, cierpliwości, dokładności i dyscypliny. Ponadto kształcą oko i rękę, wyrabiają smak estetyczny, przyzwyczajają do wysiłku, uczą wytrwałości, a nabyte umiejętności znajdą zastosowanie w życiu. Własna twórczość i działanie uczniów przyniesie im wiele satysfakcji oraz zadowolenia, a także wzmocni wiarę we własne siły i możliwości.